Hypebeast - Guess The Model
HYPEBEAST is een van ’s werelds grootste fashion blogs. Het blog geeft haar visie op hedendaagse stijlen en merken, van streetwear tot high-end fashion. Het dagelijkse nieuws is een belangrijke trigger voor doelgroepen geïnteresseerd in de laatste ontwikkelingen en trends in fashion, maar ook op het gebied van kunst, muziek, design en lifestyle. Naast het blog exploiteert HYPEBEAST ook een online store.
Strategie
Wat als we onze liefde voor sneakers nu kunnen combineren met een game? Via IN RETURN uit Londen kregen we de vraag of we wel eens online questionnaires hadden gebouwd, mede omdat het destijds zeer in trek was op diverse sociale media. Sinds we al eerder toffe en uitdagende projecten met IN RETURN hadden gedaan (zie de case The Ultimate Business Car) waren we gelijk getriggerd. We hadden zoiets nog nooit gebouwd, maar voor alles is een eerste keer.
Techniek
Wat het voor ons technisch uitdagend maakte, was het feit dat de app op elk platform (desktop, tablet, smartphone) snel en goed te spelen moest zijn. Dit betekende dat de formaten niet alleen geschaald moesten worden, maar dat we een adaptive view moesten maken om de gebruiker voortdurend het gevoel van een echte app mee te geven. Daarnaast moesten we cheaters uitsluiten, genoeg variatie inbrengen, diverse scores bijhouden en zorgen dat het geheel bleef draaien als een tiet. Ook al zouden we duizenden bezoekers per keer toegang verlenen. Overall, mission accomplished en megatrots op dit mooie project!
Design
De guys van IN RETURN bedachten dat het vet zou zijn als je je sneaker kennis kon testen door verschillende sneakerzolen te raden. En dat je dan uiteindelijk kon braggen en boasten over hoe goed je wel niet was op de sociale media kanalen. Het design is dan ook vet geworden! Kijk zelf maar..
Hallo Exposure!
IN RETURN is IN RETURN niet als we niet gezamenlijk een hoger doel nastreven. Via hun connecties met HYPEBEAST uit Hong Kong werd het idee gelanceerd om dit project te pitchen voor de vele miljoenen ogen die HYPEBEAST volgen alsof het een mondiaal geloof is. Toen het idee werd ontvangen als de nieuwe Messias hadden we groen licht en de nieuwe kickass app was geboren. Uiteindelijk leidde dit tot megaveel exposure op zowel hun blog als alle sociale kanalen.
