Cost per click (CPC)
Cost per Click (CPC) is een veel gebruikt advertentiemodel waarbij u als adverteerder een bepaald bedrag betaalt, elke keer dat er op uw online advertentie wordt geklikt. U betaalt dit bedrag aan de bron die uw advertentie vertoond (Google bijvoorbeeld).
Het Cost per Click model wordt vaak gebruikt door adverteerders die een vastgesteld dagelijks budget hebben. Een groot voordeel van Cost per Click is dat u alleen betaalt wanneer een bezoeker op uw advertentie klikt en dus daadwerkelijk uw website bezoekt. Wanneer er niet op de advertentie wordt geklikt, hoeft u niet te betalen. Wanneer het maximaal te besteden bedrag is bereikt, wordt de advertentie voor de rest van de dag verwijderd.
Het bedrag dat u per klik betaald, wordt in veel gevallen vastgesteld door middel van een formule. Een veelgebruikte formule voor Cost per Click is de Cost per Impression (CPI) gedeeld door de Click Through Ratio.
Meer weten over Cost per Click?
Wilt u ook een online advertentie campagne opzetten, of simpelweg meer weten over het Cost per Click model? Neem dan contact op met Qreativ!
