Cost per click (CPC)

Cost per Click (CPC) is een veel gebruikt advertentiemodel waarbij u als adverteerder een bepaald bedrag betaalt, elke keer dat er op uw online advertentie wordt geklikt. U betaalt dit bedrag aan de bron die uw advertentie vertoond (Google bijvoorbeeld).

Het Cost per Click model wordt vaak gebruikt door adverteerders die een vastgesteld dagelijks budget hebben. Een groot voordeel van Cost per Click is dat u alleen betaalt wanneer een bezoeker op uw advertentie klikt en dus daadwerkelijk uw website bezoekt. Wanneer er niet op de advertentie wordt geklikt, hoeft u niet te betalen. Wanneer het maximaal te besteden bedrag is bereikt, wordt de advertentie voor de rest van de dag verwijderd.

Het bedrag dat u per klik betaald, wordt in veel gevallen vastgesteld door middel van een formule. Een veelgebruikte formule voor Cost per Click is de Cost per Impression (CPI) gedeeld door de Click Through Ratio.

Meer weten over Cost per Click?


Wilt u ook een online advertentie campagne opzetten, of simpelweg meer weten over het Cost per Click model? Neem dan contact op met Qreativ!

Start vandaag met een nieuw project

START EEN PROJECT

Slimme klanten


Onze expertises beginnen altijd met een goed uitgedachte digitale strategie.
Afgestemd op het doel wat u online wilt bereiken.

Online Vakmanschap

Qreativ is een bonte maar hechte computerclub met telepathische krachten. Wat ons bindt, is een passie voor online media en een flinke dosis professionaliteit. Ondanks onze klasse zijn stropdassen en glimmende bolides niet aan ons besteed. Daar wordt het werk niet beter van, weten we uit ervaring. Ons motto is niet voor niets: informeel communiceren, professioneel presteren.

Qreativ contact

Qreativ

info@qreativ.nl

Hofstraat 8 - 10

support@qreativ.nl

7411 PD, Deventer