Conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie is een belangrijk onderdeel van eCommerce. Conversie betekent het omzetten van bezoekers naar kopers, en dit kunt u doen door uw webshop te optimaliseren. Hierbij kunt u denken aan o.a.:
- Het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van de website;
- Het verbeteren van de vindbaarheid van producten en/of informatie;
- Het verbeteren van de zichtbaarheid van Call-to-Action buttons;
- Het toevoegen van referenties;Het verhogen van de betrouwbaarheid (bijvoorbeeld door het plaatsen van een thuiswinkel keurmerk)
- Het simplificeren van het bestelproces.
Bij conversie optimalisatie wordt het gedrag van de bezoekers geanalyseerd, zodat het beter kan worden gestuurd. Er zijn verschillende optimalisatie tools waarmee de effectiviteit van bepaalde elementen op uw website gemeten kan worden. Zodra u eenmaal weet wat wel en niet werkt voor uw website, kunt u de website aanpassen om zo een hogere conversie te behalen.
Meer weten over conversie optimalisatie?
Wilt u graag meer weten over conversie optimalisatie, of wilt u Qreativ inschakelen om uw website of webshop te optimaliseren? Neemt u dan contact met ons op voor meer informatie!
