Click Through Rate (CTR)

Click Through Rate (CTR) is het gemiddelde aantal keer dat mensen op een online advertentie klikken, uitgedrukt in een percentage.

Click Through Rate wordt doorgaans gebruikt om de effectiviteit van een online advertentie campagne of e-mail campagne te meten. De meeste commerciële sites zijn ontworpen om de bezoeker tot een bepaalde actie aan te zetten, zoals het aanschaffen van een product, het lezen van een artikel of het bekijken van een video. Over het algemeen geldt dat hoe hoger de Click Through Rate is, hoe effectiever de campagne is.

De Click Through Rate wordt berekend door het aantal keer dat er op een advertentie wordt geklikt te delen door het totale aantal impressies (het aantal keer dat de advertentie is weergegeven):

Click Through Rate = Click-Throughs / Impressies

Meer weten over Click Through Rate?


Wilt u ook een online marketing campagne opzetten om meer bezoekers naar uw website te trekken of meer producten te verkopen? Dan is de Click Through Rate van essentieel belang om de effectiviteit van de campagne te meten. Qreativ helpt u graag. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!

Start vandaag met een nieuw project

START EEN PROJECT

Slimme klanten


Onze expertises beginnen altijd met een goed uitgedachte digitale strategie.
Afgestemd op het doel wat u online wilt bereiken.

Online Vakmanschap

Qreativ is een bonte maar hechte computerclub met telepathische krachten. Wat ons bindt, is een passie voor online media en een flinke dosis professionaliteit. Ondanks onze klasse zijn stropdassen en glimmende bolides niet aan ons besteed. Daar wordt het werk niet beter van, weten we uit ervaring. Ons motto is niet voor niets: informeel communiceren, professioneel presteren.

Qreativ contact

Qreativ

info@qreativ.nl

Hofstraat 8 - 10

support@qreativ.nl

7411 PD, Deventer