Click Through Rate (CTR)
Click Through Rate (CTR) is het gemiddelde aantal keer dat mensen op een online advertentie klikken, uitgedrukt in een percentage.
Click Through Rate wordt doorgaans gebruikt om de effectiviteit van een online advertentie campagne of e-mail campagne te meten. De meeste commerciële sites zijn ontworpen om de bezoeker tot een bepaalde actie aan te zetten, zoals het aanschaffen van een product, het lezen van een artikel of het bekijken van een video. Over het algemeen geldt dat hoe hoger de Click Through Rate is, hoe effectiever de campagne is.
De Click Through Rate wordt berekend door het aantal keer dat er op een advertentie wordt geklikt te delen door het totale aantal impressies (het aantal keer dat de advertentie is weergegeven):
Click Through Rate = Click-Throughs / Impressies
Meer weten over Click Through Rate?
Wilt u ook een online marketing campagne opzetten om meer bezoekers naar uw website te trekken of meer producten te verkopen? Dan is de Click Through Rate van essentieel belang om de effectiviteit van de campagne te meten. Qreativ helpt u graag. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!
![](/media/Conversie_iconen/blue-rocket.png)